Z tła na pierwszy plan – butik w roli głównej w kreowaniu wizerunku marki

Dziś, w dobie rosnącej konkurencji i postępującego konsumpcjonizmu, nie wystarczy mieć w swojej ofercie dobrych jakościowo produktów i atrakcyjnych cen. Konsument mając wszystko na wyciągniecie ręki szuka nowych bodźców, podejmuje świadome decyzje zakupowe, a coraz częściej kieruje się otoczeniem, czyli najczęściej wystrojem butiku. Ten trend zauważyły także polskie marki, które zdecydowały się na lifting swoich dotychczasowych salonów sprzedaży.

Niegdyś sklep pełnił jedną funkcję, stanowił tradycyjny punkt sprzedaży. Zarówno dla klienta, jak i dla właściciela, liczył się produkt. Sam lokal stanowił niezauważalne tło. Zmieniają się jednak czasy, zmieniają się również obyczaje i oczekiwania klientów. Dziś, gdy zakupy można robić z domu, wizyta w sklepie musi oferować coś ponad standardową potrzebę nabycia produktu. Ma budzić pozytywne emocje, kreować przyjazną atmosferę, tworzyć wyjątkowy klimat. Siłę tego przyciągania odkryły polskie marki modowe. Dotychczasowe wnętrza salonów wielu rodzimych marek były do niedawna poprawnie zaaranżowanymi estetycznymi powierzchniami, jednak ginęły w masie sąsiadujących butików, nie przykuwały wzroku, nie intrygowały. Właśnie dlatego wiele z polskich marek odzieżowych, wdrażając nowe strategie marketingowe zdecydowało się na zmianę takiego stanu rzeczy. Przykładów jest wiele – LANCERTO, Potis&Verso, Essenza Man czy ostatnio Recman.

Najbardziej spektakularną przemianą ostatnich miesięcy był zrealizowany w zeszłym roku nowy shop concept dla marki LANCERTO. Właściciel marki oczekiwał przyjaznego klimatycznego wnętrza o męskim charakterze. Stworzony przez naszych architektów nowy koncept nadał mu wyrazistości i indywidualnego charakteru. W tym roku kolejne salony marki przejdą lifting w oparciu o zeszłoroczny koncept. Polska marka, obok zmiany wyglądu swoich butików, postawiła też na inne działania – od zawsze oferując wysokiej jakości męską odzież formalną zdecydowała się na nowoczesne kolekcje szyte w krótkich seriach. W przypadku LANCERTO problemem nigdy nie był produkt, a właśnie design salonów sprzedaży, które swoim wyglądem odbiegały od tego, co marka chciała reprezentować.

Obok LANCERTO, także inna marka z modą męską postawiła na zdecydowane kroki i stworzenie wyrazistego konceptu z charakterystycznym motywem przewodnim – Essenza Man. Tutaj postawiliśmy, podobnie jak przy LANCERTO, na motywy związane z typowo męskim światem – motoryzacją. Sklep wykończono w ciemnych, neutralnych barwach, na ścianach pojawiły się grafiki przedstawiające motocykle, a do dekoracji wykorzystano opony.

Kolejnym polskim brandem, który wkracza na rynek z zupełnie nowym wizerunkiem jest Recman. To polskie przedsiębiorstwo podąża sprawdzoną drogą obecności w centrach handlowych, a co za tym idzie stworzenia charakterystycznego butiku, który będzie się wyróżniał na tle innych. Aranżując te salony postawiliśmy na skojarzenia z jednym z najpopularniejszych dżentelmeńskich sportów – tenisem. Wybór takiego motywu przewodniego był prosty, ponieważ firma od 2011 r. jest Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski Mężczyzn w Tenisie.

Nie tylko męskie marki odzieżowe z rodzimego podwórka potrzebowały odświeżenia w postaci zmiany wyglądu butików. Damską marką odzieżową made in Poland, której rewitalizację butików przeprowadzaliśmy, jest Potis&Verso. Marka stawiając na nieco bardziej ekskluzywny look i chcąc trafić do wymagających kobiet, musiała również odmienić swoją identyfikację wizualną. Butiki przeszły transformację, stały się eleganckie, minimalistyczne, wykorzystaliśmy jedynie naturalne materiały i stonowane kolory, dzięki czemu salony sprzedaży przywołują na myśl te z włoską modą z wyższej półki.

Lifting polskich marek to wyraźnie zaznaczający się trend sektora retail. Chcąc nadążyć za dynamicznym rynkiem i trafiać do coraz szerszych grup odbiorców, polskie sieci odzieżowe podejmują coraz odważniejsze działania, które pozwalają im umacniać swoją pozycję i sprawiają, że stają się atrakcyjne. A tym co przyciąga wzrok na pierwszy rzut oka, obok samego produktu, jest otoczenie sprzedaży – salon.