Wdrożenie w życie wizji inwestora, czyli jak osiągnąć kompromis podczas realizacji projektu architektonicznego

Blog

Wdrożenie w życie wizji inwestora, czyli jak osiągnąć kompromis podczas realizacji projektu architektonicznego

Wdrożenie w życie wizji inwestora, czyli jak osiągnąć kompromis podczas realizacji projektu architektonicznego

Wnętrze sklepu, projekt biura, aranżacja salonu sprzedaży to elementy identyfikacji wizualnej, która powstaje w wyobraźni inwestora, a jest wdrażana w życie przez architektów. W konfrontacji wizji klienta z wiedzą projektanta może okazać się, że pewne elementy są trudne do pogodzenia. O tym, jak tego uniknąć, jakie są najczęstsze pola negocjacji oraz kompromisów, w tekście poniżej.

Pierwszym krokiem współpracy z inwestorem, a jednocześnie pierwszym elementem przy szukaniu kompromisu i ścieraniu oczekiwań obu stron jest brief, czyli zestaw pytań, który pozwala uzyskać niezbędną wiedzę o przygotowywanej inwestycji. Brief niweluje ryzyko przygotowania zupełnie nietrafionych propozycji projektu, a co za tym idzie pomaga opracować koncept odpowiadający wymaganiom klienta.

Wdrażanie w życie już zaakceptowanego projektu to etap, na którym w większości przypadków wymagany jest kompromis i modyfikacja na poziomie kosztów i budżetu. To element, który najczęściej ogranicza wizję zarówno wykonawcy, jak i klienta, a wynika to często z wygórowanych oczekiwań inwestora, niewspółmiernych do przeznaczonego budżetu. Wówczas, zadaniem projektanta i wykonawcy jest manewrowanie przeznaczonym budżetem tak, aby uciąć koszty tam, gdzie jest to możliwe, a jednocześnie poświęcić więcej środków na elementy istotne, będące niezbędnym składnikiem realizacji. W salonach największe koszty generuje wyposażenie – meble. Zwykle oszczędności poszukujemy wśród materiałów wykończeniowych i rozwiązań technologicznych. W tym zakresie oraz w sferze funkcjonalności i ergonomii wnętrza niedoświadczonym inwestorom służymy wiedzą i radą.
Głównym celem inwestorów jest zainteresowanie i przyciągniecie potencjalnego klienta poprzez salon sprzedaży. To naszym zadaniem jest zrealizowanie tej wizji,  wdrożenie rozwiązań, które pozwolą wyróżnić markę na tle konkurencji i sprawią, że będzie wyjątkowa i niepowtarzalna.

Kontakt

FORBIS GROUP SP. Z O.O.
ul. Skierniewicka 16/20, 01-230 Warszawa
kontakt@forbisgroup.pl, +48 22 408 79 29

NIP: 525-252-22-55

REGON: 145869381

KRS: 0000638634

Logo Forbis group
All rights reserved 2024