Ścieżka zakupowa – cele i techniki

Blog

Ścieżka zakupowa – cele i techniki

Ścieżka zakupowa – cele i techniki

W przestrzeniach handlowych każdy centymetr kwadratowy ma z góry zaplanowane przeznaczenie. Określony układ sklepu, droga, po której poruszają się klienci to właśnie ścieżka zakupowa, inaczej looping. Kluczem do jej zaprojektowania jest zachęcenie konsumentów do zakupu. O istocie ścieżek zakupowych i narzędziach jakie wykorzystuje się aby zmaksymalizować efekt w tekście.

Szczególnie rozwinięte rozwiązania z zakresu projektowania ścieżek zakupowych można dostrzec w butikach odzieżowych. Lata obserwacji zachowań, analiza przyzwyczajeń klientów pozwoliły wytyczyć główny ciąg komunikacyjny – zakupy rozpoczynamy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zataczamy koło, w połowie którego są przymierzalnie, a na końcu kasa. To stały schemat, który optymalizuje potrzeby Klientów i marek.

Funkcjonuje kilka sprawdzonych rozwiązań, które pozwalają dokładnie zaprojektować pomieszczenie tak, aby zobligować Klienta do określonego zachowania. Dostęp do centralnej części powierzchni łatwo ograniczyć stołami z ekspozycją produktów, wówczas wokół nich utworzy się „tor”, po którym siłą rzeczy będą poruszali się konsumenci. Podobne schematy wytyczania ścieżek powielamy przy współpracy z markami zagranicznymi. Nasze realizacje ekskluzywnych butików, jak Max Mara czy Armani Jeans, stosują dokładnie taki projekt wnętrza. To sprawdzony i skuteczny zabieg.

W sklepowych ścieżkach zakupowych ważne są także elementy wspomagające, jak oświetlenie. Ubrania z najnowszych kolekcji, potencjalnie atrakcyjne dla Klienta należy oświetlić silniej niż pozostałe. Rozświetlone miejsca przyciągną wzrok klienta, a to z kolei wpływa na zwiększenie szansy sprzedaży produktu, na którym najbardziej zależy właścicielowi. Ponadto, odpowiednie operowanie światłem pozwala wyeksponować kolory i sprawić, aby stały się atrakcyjniejsze.

Nie bez znaczenia jest również grupa docelowa marki. Inaczej wygląda projektowanie ścieżki w przypadku butików z modą damską, inaczej z modą męską. Wynika to przede wszystkim z przyzwyczajeń zakupowych mężczyzn, którzy podejmują decyzje szybciej, mają bardziej sprecyzowane potrzeby, a więc projektowanie zawiłych ścieżek zakupowych mogłoby odnieść odwrotny skutek. Projektując shop concepty dla marek z modą męską, staramy się ograniczyć sztuczki z zakresu loopingu do minimum. Sklepy zwykle są mniejsze, układ bardziej przejrzysty i całą przestrzeń można bez trudu ogarnąć jednym spojrzeniem oka. W tej konwencji powstał projekt nowego wnętrza LANCERTO.

Kontakt

FORBIS GROUP SP. Z O.O.
ul. Skierniewicka 16/20, 01-230 Warszawa
kontakt@forbisgroup.pl, +48 22 408 79 29

NIP: 525-252-22-55

REGON: 145869381

KRS: 0000638634

Logo Forbis group
All rights reserved 2024