Pierwszego wrażenia nie można powtórzyć – rola recepcji w biurze

Recepcja to w każdej firmie miejsce szczególne. Tu tu często następuje pierwszy kontakt z marką. Obok wykwalifikowanego personelu, który powita gości, równie ważna jest odpowiednia aranżacja. Wszystko po to, by odwiedzający wnętrza firmy już na początku nabrał pozytywnych skojarzeń z przedsiębiorstwem.

Projektując przestrzeń recepcyjną powinniśmy kierować się perspektywą odwiedzającego wnętrza firmy. Już na początku przemyślmy odpowiednie umiejscowienie lady recepcyjnej. Optymalnym rozwiązaniem jest takie usytuowanie lady, aby była zwrócona frontem do drzwi wejściowych biura. Pozwoli to od razu witać gości i skupiać na nich uwagę sekretariatu.

Recepcja to miejsce, w którym każdy element świadczy o wizerunku i charakterze firmy. Tu rozpoczyna się kształtowanie wyobrażenia o firmie. Podstawą jest obrandowanie wnętrz recepcyjnych. Logo firmy powinno być dobrze wyeksponowane i odpowiednio dopasowane do kolorystyki wnętrza. Dobrym rozwiązaniem są też dodatkowe hasła przewodnie firmy, czy materiały graficzne świadczące o stylu i wizji przedsiębiorstwa. Nie należy jednak przesadzać. Zgodnie z obecnymi trendami, dobrze widziany jest gustowny minimalizm.

Głównym meblem recepcyjnym jest oczywiście lada recepcyjna. Szerokość, forma i kolor powinna być dopasowana do rozkładu i wielkości pomieszczenia. Dobrym rozwiązaniem jest lada w całości zakrywająca przedmioty znajdujące się na blacie pracownika. Często dziś stosowanym rozwiązaniem jest podświetlenie LED. Taka instalacja dobrze prezentuje się w ladach o regularnych kształtach i materiałach takich jak szkło, aluminium, czy połyskujące fronty.

W większości recepcji przewidziane jest miejsce dla oczekujących na spotkanie. Coraz popularniejszym rozwiązaniem zamiast krzeseł i stolików są wygodne sofy z ławą na kawę, czy prasę. Takie połączenie jest dużo bardziej komfortowe.

W recepcji nie powinno też zabraknąć wieszaków na ubrania, czy stojaków na parasole.

Odpowiednio zaprojektowana i wyposażona recepcja to kombinacja designu nawiązującego do charakteru firmy oraz funkcjonalności. Praktyczne aspekty aranżacji powinny dotyczyć zarówno pracowników firmy jak i gości przedsiębiorstwa. Pamiętajmy, że nic tak nie wprowadza dobrej atmosfery i pozytywnych skojarzeń, jak mili i zadowoleni pracownicy oraz komfortowo czujący się goście. I właśnie dlatego, dobry projekt wnętrza, to taki, który na pierwszym miejscu stawia  osoby w nim przebywające.