Blog
Mebel w butiku, czyli jak połączyć szyk i funkcjonalność
Branżą fashion rządzi reguła – dla marki ważny jest produkt, dla klienta także jego opakowanie. Otoczenie sprzedaży powinno wzbudzać emocje i zachęcać do zakupu. Połączenie aspektu dekoracyjnego i użytkowego to duże wyzwanie dla projektantów, zwłaszcza w przypadku sklepowego umeblowania. Musi być i stylowe, i wytrzymałe.
Mebel w sklepie ma bardzo trudną rolę do spełnienia – powinien przykuwać wzrok swoim designem, jednocześnie łącząc funkcjonalność i wytrzymałość. W dodatku bardzo ważne, by swoją formą wpisywał się w wystrój salonu. Bez względu na to, czy mowa o regale wnękowym, wyspie służącej ekspozycji akcesoriów, czy wygodnemu fotelowi w części wspólnej przymierzalni – każdy element umeblowania powinien idealnie wpisywać się w charakter otoczenia sprzedaży. Spełnienie tych wszystkich kryteriów to nie lada wyzwanie dla projektantów i wykonawców.
Nasze doświadczenie w realizacjach dla marek fashion pokazuje, że umeblowanie butiku zgodnie z założeniami projektowymi wymaga indywidualnego podejścia. Biorąc pod uwagę specyfikę branży retail opierającą się na krótkich terminach realizacji, zdecydowaliśmy się na produkcję mebli na wymiar we własnej fabryce Forbis Piemar. Dlaczego? Kluczowym argumentem jest optymalizacja czasu. Własna linia produkcyjna mebli na wymiar daje nam swobodę w kwestii decydowania, co i kiedy trafi do produkcji. Posiadamy własną stolarnię, dzięki czemu efektywnie kontrolujemy jakość naszych mebli na każdym etapie procesu produkcji. Niezależność od czynników zewnętrznych i ograniczeń podwykonawców pozwala nam skrócić czas realizacji. Na przykład, w przypadku 100-metrowego lokalu prace, łącznie z produkcją mebli, wykonujemy w ciągu czterech tygodni.
Ważnym aspektem jest gwarancja jakości wykonania wyposażenia sklepu, zwłaszcza w przypadku mebli wykonanych na zamówienie. Wiele projektów Forbis Group dla międzynarodowych marek obejmuje aranżację wnętrz sklepowych w oparciu o już istniejące koncepty. Naszym zadaniem jest zaimplementowanie projektu do warunków panujących w określonej przestrzeni, z zachowaniem wymogów wynajmującego i przepisów polskiego prawa. Układ wnętrz w przypadku butików tej samej marki jest inny w różnych galeriach handlowych – jedynym rozwiązaniem jest wykonanie mebli na wymiar. Meble tailor-made wykonane w fabryce Forbis Piemar stanowią wyposażenie m.in. butiku Armani Jeans, salonu z modą męską LANCERTO, czy wnętrz z modą damską, jak Manila Grace, Furla, czy Marella.
Produkcja mebli „szytych na miarę” we własnej fabryce pozwala również na skuteczne połączenie wizji projektanta, oczekiwań marki i kryteriów, jakie powinny spełniać meble w obiektach użyteczności publicznej. Marki premium w projektach wnętrz swoich butików preferują materiały wysokiej jakości, jak naturalne forniry, elementy chromowane, naturalną skórę, lite drewno i szkło. W salonach typu casual klient odnajdzie materiały kojarzące się z przyrodą, domem i wypoczynkiem, naturalne i nawiązujące do ekologii. Z kolei marki ekonomiczne stawiają przede wszystkim na laminaty o jednolitej kolorystyce lub imitujące drewno. Aspekt funkcjonalny równoważy ten dekoracyjny, którego oczekuje inwestor. Nie możemy zapominać, że eksploatacja wyposażenia sklepowego jest intensywniejsza niż tego użytkowanego prywatnie. W produkcji mebli wykorzystuje się materiały dużo trwalsze niż te we wnętrzach mieszkalnych. Ze względu na ciągłe wycieranie, rysowanie, mycie, stosuje się surowce odporne na uszkodzenia mechaniczne i prawnie dopuszczone do stosowania we wnętrzach publicznych.