rozmowa_telefoniczna

Aranżacja przestrzeni do rozmów telefonicznych i wideokonferencji

Kreatywna a zarazem funkcjonalna aranżacja przestrzeni biurowej to marzenie każdej firmy – zarówno tej małej, jak i wielkiej. Takie rozwiązanie nie tylko buduje przyjazne miejsce pracy, ale także wpływa na zwiększenie wydajności pracowników. Dodatkowym atutem przemyślanej aranżacji biura jest dostosowanie jej do modelu pracy firmy. To niezwykle ważne, gdy model ten wymaga cichych przestrzeni np. do prowadzenia wideokonferencji czy długich rozmów telefonicznych. Statystyki podają, że aż 75% pracowników zwraca uwagę na atrakcyjność biura podczas wyboru nowego miejsca pracy.

Open space, a rozmowy telefoniczne?

Open space wciąż jest bardzo popularnym rozwiązaniem w aranżacji przestrzeni biurowych. Choć pracownicy wskazują na jego liczne minusy, do których należy m.in. ciągły hałas i brak prywatności, to nadal można wyróżnić wiele atutów takiego biura – szybki przepływ informacji, duch pracy zespołowej czy łatwość komunikacji. Czy sprawdzają się w przypadku, gdy charakter pracy wymaga prowadzenia rozmów telefonicznych i wideokonferencji? Tak, jeśli przestrzeń biurowa zostanie wzbogacona w nowoczesne rozwiązania sprzyjające prowadzeniu rozmów w ciszy.

Budka telefoniczna, wygłuszone biura, kabiny dźwiękoszczelne

Rozwiązaniem hałasu w dużej przestrzeni biurowej jest wygłuszenie niektórych pomieszczeń tak, aby przystosować je do rozmów i wideokonferencji. To także stworzenie przestrzeni dla pracowników, którzy potrzebują ciszy, aby skoncentrować się na swojej pracy.

Niewątpliwą zaletą zaaranżowania takiej przestrzeni – budki telefonicznej – jest zapewnienie odpowiednich warunków do rozmowy pracownikowi, ale także prywatności i spokoju pozostałym pracownikom. Na rynku istnieje kilka firm, które oferują takie budki. Istnieje możliwość spersonalizowania elementów, dołączenia małego stołu i półek na dokumenty, a także fotelu. To jednak rozwiązanie na pojedyncze rozmowy telefoniczne.

W przypadku zapotrzebowania na większe pomieszczenie do prowadzenia wideokonferencji firmy korzystają z technologii wygłuszania pomieszczeń i wzmacniania w nich akustyki. Takie rozwiązanie jest niezbędne w przypadku minimalistycznych wnętrz, w których nie występują żadne materiały pochłaniające dźwięki. Aktualnie bardzo popularnym rozwiązaniem na tworzenie kabin dźwiękoszczelnych czy wygłuszonych sal konferencyjnych są pianki, które skutecznie absorbują dźwięki o szerokim zakresie częstotliwości.

Nowoczesne biuro to nie tylko jego wystrój i podążanie za trendami aranżacyjnymi, ale także podążanie za potrzebami pracowników, którzy coraz częściej zwracają uwagę na ergonomię swojego nowego miejsca pracy.